Creatissimo blog in English:

Dobrodošli...

... na CREATISSIMO blogu ..., mestu za ustvarjanje in o ustvarjanju! Ste (ali bi radi bili) kreativni? Pridružite se nam in delite z nami vašo ustvarjalnost, misli, želje, trike, ideje itd. Osredotočili se bomo na kreativni proces, zato ne skrbite, če 'niste talentirani' (kmalu boste videli, da ste!!).
Zaželjeno so-delovanje, zato: pridružite se čim prej!

!!PS: ustvarjajte si dneve po svoji meri! Srečno!!

Do you want to read MY BLOG IN ENGLISH? Don't translate! - Go here!

18. 11. 10

Nepravilno in pravilno

Učitelji ugotavljajo, pa tudi sama na delavnicah opažam, da veliko otrok drži pisala nepravilno:



1. palce držijo preko pisala
2. sredinec pritiskajo na pisalo, namesto da bi z njim podpirali pisalo
3. tudi ko roka počiva, se vidi, kdo drži pisalo nepravilno
4. pri takole zmečkanih prstih okrog pisala pa se sprašujem, kako lahko nekdo sploh kaj napiše, nariše natančno...

Komaj se najdejo tisti, ki pisalo držijo pravilno: s t.i. pipetnim prijemom (palec in kazalec držita pisalo, pisalo je naslonjeno na sredinec in na zgornji del dlani).



Ne vem, koliko se v današnjih vrtcih in šolah posvečajo tej problematiki... Mogoče bom krivična, če rečem: premalo. Če bi se dovolj, potem ne bi videla toliko otrok, ki pisala držijo nepravilno. Ko sem bila pred leti v ZDA, so v vrtcu strokovnjaki redno spremljali otroke in preverjali njihove ročne, govorne itd. sposobnosti, kar mi je bilo zelo všeč. Kajti, po mojem mnenju je potrebno začeti zgodaj, ne šele v 5.razredu OŠ. Saj se ve: 'Kar se Janezek nauči, to Janezek zna'...

Včasih se sprašujem, kje je stroka, da bi spregovorila o tem? Se zavedamo posledic slabe motorike, slabe koncentracije, slabe koordinacije oko - roka?
Pomagajmo malčkom, dokler še ni prepozno!

PS: Če imate vi ali vaši otroci težave, si lahko kupite nastavek za pravilno držo svinčnika (dobite ga v lekarni v Soči) ali kupite 'trikotna' pisala. Seveda pa moramo pri tem še vedno paziti na pravilno držanje pisala in se uriti v grafomotoriki, toda nastavek je odličen pripomoček za začetno delo na težavi.

Srečno!

5 komentarjev:

Maja pravi ...

Odličen članek, hvala. Tudi naš starejši ima ta problem in sami tega ne bi niti opazili, če nanj ne bi opozorila učiteljica v prvem raredu, ki z njim tudi vadi pravilno držanje. Izgleda, da smo imeli glede tega srečo. Bodo pa vse informacije iz članka prišle prav za domače spodbujanje.

Amikadeja pravi ...

Se strinjam, odličen post!

Sama se moram zahvaliti svojemu očetu, da znam pravilno držat svinčnik, on mi je tudi vedno ponavljal: "Lepo piši, lepo piši...". Ker šole za to naredijo hudo malo...

MarikaGabez pravi ...

Spet si lepo in tako po pravici povedala. Tudi sama sem se naučila narobne drže in tako je ostalo do dandanašnji. Pa čeprav znam pravilno držati in tudi tako pisati. Mislim, da sem se nekje proti koncu osnovne šole zavedla te napačne drže, ampak to je bil čas, ko mi je bilo to v ponos, je bilo kot nekakšen moj nemi upor proti vpetosti v nek sistem, ki sem ga težko sprejemala. Prave drže sem se tako učila povsem skrivaj.

Vladuška pravi ...

Veš da sem se prav zamislila in preverila, kako sploh jaz držim pisalo v roki :)) Pa izgleda da pravilno :)

petrovka pravi ...

Jaz pa sem ena tistih, ki drži pisalo narobe, pa se mi to ne zdi nič narobe. Vem, da so me učili prav, a moji prsti so si izbrali drugačno pot. Svinčnik držim s palcem in sredincem in imam naslonjenega na prstanec. Tako pišem že več kot 40 let in pravijo, da pišem lepo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright...

Celotna vsebina bloga je avtorsko delo, zato je uporaba gradiva možna le s pisnim dovoljenjem avtorjev (pišite na creatissimo@gmail.com). Kršitve materialnih in moralnih avtorskih pravic ter nespoštovanje pogojev uporabe so kaznivi!